Ieder jaar organiseert KPN een evenement voor haar zakenpartners. Dit zijn de wederverkopers van de producten en diensten van KPN. Die partners vullen deze producten aan met eigen producten en diensten om het completer en toegankelijker te maken voor klanten.
Het thema dit jaar was reconnect. Door de corona maatregelen was het de laatste anderhalf jaar onmogelijk om elkaar in levende lijven te ontmoeten tijdens een dergelijk grootschalig evenement. Centillien was uitgenodigd door KPN om onze innovatieve technologie te tonen aan de bezoekers.
We hadden ervoor gekozen om agressie detectie te demonstreren. Bezoeker kunnen het zelf testen door voor de camera agressie te tonen in hun houding of met hun stem. We gebruiken hiervoor een Axis camera met daarop geïntegreerde agressie detectie. Onze software doet de beeldherkenning en als er een detectie is, van een of beide vormen van agressie sturen we dit door naar de software van CLB.
Het was dan ook de eerste keer dat we de integratie met onze nieuwe partner CLB konden tonen aan een groot publiek.
Met agressie detectie richten we ons in eerste instantie op de zorg. Agressie is een groot probleem in deze sector en leidt niet alleen tot leed bij slachtoffers maar heeft ook een grote impact om personeel dat er direct of indirect bij betrokken is.
Maar agressie komt natuurlijk op veel meer plaatsen voor en ook voor andere branches is het mogelijk om agressie detectie in te zetten om de (publieke) veiligheid te vergroten.
We hebben deze toepassing specifiek gemaakt voor dit evenement en de software herkend dan ook niet alle vormen van agressie. Maar het is wel een goed begin.
Volgende week zijn er nog 3 dagen (28,29 en 30 september), maar het is nu al een succes te noemen.